top of page

EVBox (Alle prijzen zijn incl. BTW, exclusief installatie)

ev-box_logo.png
This is Elvi.bmp
Video%20icoon_edited.png

ELVI, HET NIEUWSTE GENERATIE LAADPUNT VAN EVBOX

 

EVBox is de internationale marktleider op het gebied van laadstations. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf is in 2010 opgericht door Bram van de Leur (met een achtergrond binnen de elektronica) en Huub Rothengatter (een voormalig Nederlandse autocoureur die o.a. is uitgekomen in de Formule 1). Om verdere groei te realiseren heeft Gilde Private Equity in 2014 een belang genomen in de Almeerse fabrikant. Het bedrijf is destijds verhuisd van Almere naar Amsterdam-IJburg en is momenteel gevestigd op de Amsterdamse Zuidas en heeft inmiddels kantoren geopend in onder andere New York, London, Madrid en Parijs. In 2017 is het bedrijf over genomen door Engie Digital, een platform dat is opgericht door de Franse beursgenoteerde energieleverancier ENGIE om innovatieve ideeën te promoten en te faciliteren.

EVBox staat bekend als pionier binnen de laadpuntenmarkt. Het heeft drie verschillende ontwerplijnen in de markt gezet; de HomeLine (voor thuis), de BusinessLine (voor de zakelijke markt) en de Publicline (voor de openbare sector zoals gemeenten en provincies). De betrouwbaarheid van de laadstations en de goede service vanuit de fabrikant zorgen ervoor dat gebruikers zelden tot nooit problemen ondervinden.

De Elvi is het nieuwste generatie laadpunt uit de Homeline van EVBox. Dit nieuwste model is een van de compactste laadpunten in zijn soort. Naast de subtielere led-ring springt de detaillering van de zijkanten met het smart-gridpatroon en de facetrand in het oog.

Toekomstbestendig, modulair ontwerp:

Koopt u in de toekomst een andere elektrische auto? Geen probleem. Vanwege het click-on systeem is de Elvi makkelijk aan te passen aan elke nieuwe auto. Wijzigt uw auto met een 3,7 kW laadsnelheid bijvoorbeeld naar een auto met 22 kW laadsnelheid, dan hoeft u bij een bekabelde Elvi alleen maar een nieuwe geschikte laadkabel te bestellen die u dan zelf kunt monteren. Daarmee is de Elvi geschikt voor elke elektrische auto nu en in de toekomst. 

Elvi’s modulair ontwerp zorgt voor een makkelijkere en snellere installatie voor zowel de elektricien als de gebruiker. Elvi bestaat uit maar drie onderdelen: het wanddock, het station en de laadkabel. Verder kunt u een kabelhouder mee bestellen, waarmee u de kabel tegen de muur kunt ophangen.

Elvi%2520Modular%2520Outlook%2520Frontvi
Pas-en-druppel.png
evbox_elvi_laadpas_edited.png

Laadpas:

Bij de EVBox wordt standaard een laadpas geleverd in de vorm van zowel een pas (in creditcard formaat) als ook een sleutelhanger/druppel. De laadpas vormt een toegangscontrole voor de gebruikers en voorkomt ongeautoriseerd gebruik.

Het thuis gebruik van de laadpas van EVBox is gratis, maar mocht u deze ook elders willen gebruiken om publiek te laden dan hanteert EVBox hiervoor een tarief van €2,42 per maand (incl. btw) + 10% van de transactiewaarde van de geladen stroom.

SMART lader met App / Backoffice en optionele stroomverrekening en gastgebruik:

De Elvi is een echte smart lader, op meerdere fronten: 

Zo worden bij de installatie de basisinstellingen voor de Elvi per Bluetooth-verbinding vanuit de smartphone ingegeven middels de "EVBox Connect" app. Als dit gedaan is kan met het laadstation al geladen worden middels gebruik van de meegeleverde laadpas en laad-sleutelhanger. 

Optioneel kunt u vervolgens een backoffice account aanmaken bij EVBox Laadbeheer (via evbox.everon.io) of bij een andere backoffice serviceorganisatie.

Bij EVBox Laadbeheer kunt u daarbij kiezen uit 3 abonnementen (Base, Starter en Advanced).

Abonnement Base (gratis); hiermee kunnen door online in te loggen laadsessies worden gestart en gestopt, laadsessies worden nagezocht en firmware-updates worden verkregen. De Elvi is hiertoe met uw router verbonden middels Wifi. Verder biedt dit abonnement toegang tot de "EVBox Charge" app met dezelfde functionaliteit als online beschikbaar is bij het Base abonnement. Ook kunnen hiermee het laadstation en laadpassen beperkt worden beheerd. Deze App is ook te gebruiken om openbare laadstations te vinden met uitvoerige info over beschikbaarheid en stroomtarieven van ieder laadstation.

De abonnementen Starter (€ 2,42 tot € 3,63 per maand incl. btw) en Advanced (€ 3,63 tot € 6,05 per maand incl. btw), bieden extra functionaliteiten, zoals bij de Advanced:

  • Gastgebruik toestaan (alleen bij zakelijk gebruik) en uw laadpunt hiervoor online zetten, waarbij u voor de gasten een tarief instelt (kWh/tijd/start).

  • Automatische verrekening van stroomgebruik met werkgever of leasemaatschappij.

  • Bij de 2 voornoemde functies wordt het gehele proces van verrekening en facturatie dan volledig geautomatiseerd uitgevoerd door de backoffice service organisatie.

Voor deze functies is het dan wel nodig om de Elvi uit te voeren met de (optionele) MID-gekeurde kWh-meter (€ 356,-).

 

Een andere serviceorganisatie die deze backoffice aan biedt is E-Flux. Zij bieden dezelfde functionaliteiten, met als extra een 24/7 te bereiken servicedienst bij storingen. Ze staan ook in nauw contact met de installateur om bij eventuele storingen sneller te kunnen optreden. E-Flux biedt 1 abonnement dat als basis beschikt over dezelfde functies als het Advanced abonnement van EV-Box, doch aangevuld met de beschreven servicedienst, voor € 4,84 per maand (incl. btw, met een looptijd van 24 maanden). Aansluitkosten per laadpaal bedragen €14,95 (incl. btw). Voor gebruikmaking van de "extra-diensten" dient hierbij ook een E-Flux Laadpas  afgenomen te worden die dan gekoppeld wordt aan het laadpunt t.b.v. de stroomverrekening en die gebruikt kan worden om bij openbare laadpalen te laden. Deze laadpas komt vrij goed uit reviews met een goed dekkend laadnetwerk in binnen- en buitenland, alsmede een App om openbare laadstations te vinden met uitvoerige info over beschikbaarheid en stroomtarieven.

EVBOXCHARGE.jpg
EVBOXCONNECT.jpg

DC Lekstroom detectie:

Verder is elke Elvi uitgerust met een DC lekstroom detectie systeem tot 6mA. Hierdoor is het plaatsen van een dure aardlekschakelaar van het type-B in de meterkast niet meer nodig.

Specificaties:

  • Voorzien van vaste kabel type 1 of type 2, mode 3 (EN/IEC 61851)

  • Modulair ontwerp, toekomstbestendig

  • Standaard geleverd als Autostart variant, voorzien van WiFi & bluetooth

  • Optioneel met  kWh-meter (MID-gekeurd) zodat de verbruikte stroom verrekenbaar is met de werkgever of bij gastgebruik

  • Optioneel met UMTS/SIM-connectie voor het geval de WIFI-verbinding tussen de router en het laadpunt slecht werkt wegens te grote afstand

  • Inzicht en beheer via de online EVBox Laadbeheer en de Charge-app

  • Leverbaar in 2 standaard RAL kleuren (Misty Black en Polar White)

  • Slagvaste, onbrandbare en kleurechte behuizing

  • Afmetingen H 328 mm x B 186 mm x D 161 mm

  • Weinig tot nauwelijks onderhoud

  • Statusindicatie via een duidelijke LED-ring, deze is dimbaar (ook via tijdschakeling)

  • Kabelhouder leverbaar (€ 47) voor een Elvi met vaste laadkabel

  • Gecertificeerd

  • Fabrieksgarantie gedurende 3 jaar

Elvi%20Polar%20White%20Front%20View.png
Elvi%20Misty%20Black%20Frontview.png
Elvi%20Polar%20White%20Sideview.png
Elvi%20Mistly%20Black%20Sideview.png

Uitvoeringen:

De ELVI is verkrijgbaar in de kleuren polar white en misty black.  Met een laadkabel van 6 meter, voor 4 laadsnelheden beschikbaar (met type 1 of 2 stekker bij de 1-fase versies).

Met socket is hij alleen in 22 kW uitvoering verkrijgbaar.

 Met Laadkabel:    Basis:   Met kWh-meter en UMTS voorbereiding:

  1 fase   3,7 kW       € 787                 € 1.053

  1 fase   7,4 kW       € 847                 € 1.113

  3 fasen 11  kW V.2 € 1.089              € 1.445

  3 fasen 22  kW V.2 € 1.149              € 1.506

 Met Socket:

  3 fasen 22  kW V.2  € 1.028              € 1.385

190328-evbox-elvi-socket-front-white-cut
190328-evbox-elvi-socket-right-white-cut
190328-evbox-elvi-socket-front-cutout.pn
190328-evbox-elvi-socket-right-cutout.pn
Elvi%20Polar%20White%20Pole%20Frontview%
Elvi%20Polar%20White%20Pole%20Sideview.p
Elvi%20Misty%20Black%20Pole%20Frontview.
Elvi%20Misty%20Black%20Pole%20Sideview.p

Montagezuil:

Verder is een bijpassende 143 cm hoge zwarte stalen montagezuil leverbaar in twee varianten; een voor montage op een harde ondergrond (€ 423) en een voor plaatsing op een zachte ondergrond (€ 544) waarbij de 50 cm extra lengte wordt ingegraven. Met kabeldoorvoer voor voeding en datakabel. Hij is volledig gegalvaniseerd en gepoedercoat.

Op deze montagezuil is 1x de Elvi te monteren.

Dynamic Load Balancing:

De Elvi kan optioneel uitgevoerd worden met Dynamic Load Balancing. Dat wil zeggen dat hij dan rekening houdt met de maximale capaciteit van uw hoofdzekering en andere grootverbruikers zoals kookplaat, wasmachine, enzovoort. De Elvi past dan dynamisch de laadsnelheid aan, aan alle andere actieve apparaten in huis. Hiermee kunt u dus altijd op de hoogst mogelijke snelheid laden, zonder dat u bang hoeft te zijn dat de hoofdzekering er uit gaat.

Om deze functionaliteit te realiseren wordt in de meterkast een EV-Optimizer (afmetingen 115 x 83 x 33 mm) aangebracht die middels een utp data-kabel verbonden wordt met het Elvi-laadpunt. Daarnaast wordt de EV-Optimizer verbonden met de P1-poort van de "slimme meter". Dit is de moderne stroom verbruiksmeter die door Netbeheerders overal in Nederland is (of nog wordt) geïnstalleerd. De slimme meter zendt voortdurend verbruiksgegevens van de gehele woning (of gebruikspand) uit aan de hand waarvan de Elvi het laadvermogen voortdurend aanpast.

De slimme meter moet voldoen aan de functionaliteit; DSMR/EMSR 4,0 t/m 5,0. Heeft uw netaansluiting geen slimme meter of geen P1-poort met de voornoemde functionaliteit, dan wordt de EV-Optimizer nog uitgebreid met slimme meetspoelen (CT-klemmen) om de vrije capaciteit voor uw laadstation te meten.

EV-Optimizer:

- Voor 3x25A huisaansluiting  € 285

- Voor 1x of 3x 35A of 40A huisaansluiting € 338

- Set van 3 CT-klemmen tot 40A € 115

Op de EV-Optimizer zit twee jaar fabrieksgarantie.

EV-Optimizer 3x25A.jpg
CT-klemmen EV-Optimizer
bottom of page