Stappenplan
Wanneer u zich via Laadpuntservice Limburg/Brabant oriënteert op een laadstation voor uw elektrische auto, dan doorlopen wij met u een zorgvuldig stappenplan, teneinde u te voorzien in een betrouwbaar laadpunt dat geheel past bij uw wensen voor nu en voor de toekomst.
Inventarisatie en Advies
Wij nodigen u graag uit contact met ons op te nemen om uw wensen met ons te bespreken aan de hand waarvan wij u gedegen informatie en advies kunnen verschaffen over alle laadpunt functionaliteiten en installatie mogelijkheden. Dit kan telefonisch of eventueel tijdens een huisbezoek (geheel vrijblijvend en kosteloos).
​
Wij inventariseren dan uw wensen en laten u enkele afwegingen maken. Welke auto('s) wilt u nu en in de toekomst kunnen laden, hoe snel dient het laadpunt te kunnen laden, overweegt u vooral op zonnepanelen te laden, dient de stroom zakelijk verrekend te worden, heeft u behoefte aan dynamic loadbalancing, enz..
Vanzelfsprekend bekijken we ook samen de situering van het beoogde plaatsingspunt voor het laadpunt en de route van de bekabeling tussen meterkast en laadpunt. Soms is ook een zuil onder het laadpunt gewenst, hiervoor hebben we meestal meerdere opties, die niet allemaal op de site vermeld staan. Dit geldt ook voor eventuele losse laadkabels. Verder staan we stil bij uw huidige hoofdaansluiting van netbeheerder Enexis en of uw zekeringkast nog aanpassingen nodig heeft die wij ook voor u kunnen uitvoeren. Hiermee houdt u alle benodigde installatiewerkzaamheden in een hand.
​​
Offerte
Wanneer u weet wat u zou wensen dan kunnen we meestal binnen 2 werkdagen al voor een of meerdere laadpunten een offerte voor u opmaken van de totale kosten inclusief de installatie. (Hiervoor vragen wij u ons even enkele foto's van de meterkast e.d. mailen).
Een offerte omvat een helder overzicht van alle onderdelen, installatiewerkzaamheden en kosten. Verder geven wij een tijdsindicatie waarbinnen we de laadinstallatie kunnen installeren, vaak is dit al binnen een tot drie weken vanaf dat een offerte akkoord bevonden is.
De offerte(s) krijgt u per mail toegezonden. Zijn er wijzigingen nodig dan passen we de offerte daar even op aan.
​​
Opdracht
Wanneer u tevreden bent over de inhoud van een offerte dan kunt u deze omzetten in een opdracht door deze getekend naar ons te retourneren. Wij zullen de goede ontvangst hiervan bevestigen.
​​
Installatie
Het inplannen van de installatie zullen wij ruim van tevoren met u afstemmen, rekening houdend met uw wensen. Indien de situatie daartoe aanleiding geeft kan een laadstation ook met hoge spoed (binnen 10 dagen) geïnstalleerd worden (op voorwaarde dat het laadpunt ook voorradig is).
Op de dag van de installatie dient u onze monteurs een goede toegang te bieden tot de meterkast en de bekabelingswerkzaamheden. Tussentijds zal de stroom in huis tijdelijk uitgezet moeten worden. Elektronische apparatuur (computer, TV, e.d.) dient hiertoe vooraf even uitgezet te worden. Eventueel graafwerk, bestrating en beplanting worden zo goed als mogelijk weer in de oorspronkelijke staat hersteld. Meestal lukt het om de installatie binnen een dag op te leveren. Soms is het nodig om een aanpassing van de meterkast op een aparte dag in te plannen.
​
Oplevering
Aan het eind van een installatie wordt het laadstation werkend opgeleverd inclusief een goed werkende App op uw smartphone. Zo nodig koppelen we uw laadpunt met een backoffice dienst voor geautomatiseerde sroomverrekening met uw werkgever. U krijgt een uitleg over de werking van de installatie en documentatie en gebruiksinstructies van de fabrikant worden uitgereikt.
​
Garantie, Service & Onderhoud
Onze laadstations zijn van de hoogste kwaliteitsniveaus. Niet te min kan het altijd voorkomen dat er een storing op treedt.
Onze laadpunten genieten allemaal een gedegen fabrieksgarantie, deze kan varieren van 2 tot 5 jaar.
Op de installatie geldt een standaard garantie van 1 jaar. Mocht er ooit een storing optreden dan verzoeken wij u met ons contact op te nemen zodat wij de storing kunnen gaan onderzoeken en verhelpen. Zo nodig roepen wij hiervoor de hulp in van de fabrikant. Indien mogelijk zal hierbij een beroep worden gedaan op de (fabrieks-)garantie.
Vaak is een kleine storing ook zelf op te lossen door het laadpunt via de aardlekautomaat in de groepenkast even 30 minuten uit te zetten en daarna weer aan te zetten.
​Laadstations aan huis zijn onderhoudsvrij. Het kan echter geen kwaad het laadstation periodiek even af te vegen met een klamme schoonmaakdoek nadat u dit even heeft uitgeschakeld middels de aardlekautomaat in uw groepenkast.